+ Arkitera'nın gelişmiş özelliklerinden yararlanmak için lütfen giriş yapınız!
veya ile bağlan.

MimED 2012 Mimarlık Öğrencileri Proje Ödülleri Sonuçlandı

11 Aralık 2012, 09:08
  defa okundu.

1. kategoride 52, 2. kategoride 120, 3. kategoride 165, 4. kategoride 34 olmak üzere toplam 371 projenin katıldığı ödüllerde sonuçlar şu şekilde:

MimED 2012 Mimarlık Öğrencileri Proje Ödülleri Sonuçlandı

1. Kategori

Başarı Ödülü
Tanju Coşkun (1018/22922) İTÜ

Teşvik Ödülü
Onur Karadeniz (1039/80102) İTÜ

Jüri Özel Ödülü
Ezgi Küçükyörü (1008/66666) İTÜ
Arzu Billur Tuncer (1033/70182) İTÜ
Aişe Büşra Ekici (1038/42250) İTÜ

2. Kategori

Başarı Ödülü
Kübra Paksoy - Türker Naci Şaylan (2021/74815) İTÜ

Teşvik Ödülü
Tsovoo Gansukh (2074/11058) İTÜ

Jüri Özel Ödülü
Beyza Terzioğlu (2032/66252) İTÜ
İbrahim Gökçe (2033/29191) Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi
Deniz Külekci (2048/12580) Dokuz Eylül Üniversitesi
Alican İnal (2087/80108) İTÜ

3. Kategori

Başarı Ödülü
Eda Yeyman - Derya Uzal (3122/47629) İTÜ

Teşvik Ödülü
Ferruh Barış Türe (3161/63497) Bahçeşehir Üniversitesi

Jüri Özel Ödülü
Elif Düzel - Sıla Çankaya (3051/26315) ODTÜ
Zümra Okursoy (3109/19512) İTÜ
Derya Uzal (3121/03036) İTÜ
Ayşegül Çakan (3146/42881) İTÜ
Murat Aydınoğlu (3163/48016) ODTÜ

4. Kategori

Teşvik Ödülü
Can Uzun (4006/54131) İTÜ

Teşvik Ödülü
Semiha Altıntaş (4011/23517) İTÜ

Jüri Özel Ödülü
Burcu Ateş (4012/79563) ODTÜ

Ödülün jüri raporuna buradan, üniversite katılım raporuna buradan, katılımcı listesine ise buradan ulaşabilirsiniz.

Reklam

Yorumlar
Yorum bırakmak için giriş yapmalısınız!
Yağız Çekem / 15 Aralık 2012, 18:53
MİMED, ciddi ciddi her sene farklı bir fakültede teslim yapmayı düşünmeli artık.

Bunun yanında Yelta'nın da vurguladığı "katılım ücreti" konusu ise yeterince ironik zaten.
Belki de MİMED'i fazla önemsiyoruz.
 
Omer Yilmaz / 13 Aralık 2012, 09:24
Yelta'nın önerisini Selçuk zaten MİMED yönetimine satırı satırına aktarmış, artık önlem alacaklarını umuyorum.
 
Yelta Köm / 13 Aralık 2012, 09:21
Sonuçlarda İTÜ'nün çok olması, ne jürinin hatası olabilir ne de İTÜ'den katılan arkadaşların. Ayrıca projelerin yüzde 90'ı bile İTÜ'den olabilir, bu yine kazanan projelerin niteliğini değiştirmez.

Bence sorunlu olan kurum MİMED. Senelerdir bu yarışmanın teslim yerinin Taşkışla yapılması bile, İTÜ'lü öğrencilerin katılımının daha çok olmasını sağlıyor. MiMED neden bir sene teslim İzmir'e, bir sene Ankara'ya, bir sene Kayseri'ye yapılmıyor gibi sorular geliyor insanın aklına.

Bunların hepsinin dışında adı Mimarlık Eğitim Derneği olan bir kurumun öğrenci yarışmasından katılım parası alması da apayrı bir durum. Archiprix'de katılım parası alıyordu ama baskıları kendileri yapıyordu. İstanbul dışından katılan bir katılımcı önce baskı parasını veriyor, sonra katılım parasını bir de üzerine kargo parasını. Zaten oldukça masraflı olan mimarlık eğitimine böyle bir kalem daha eklemek, mimarlık eğitimine baya iyi bir katkı gerçekten.

Her şey bir yana bu #dülendüstrisi içinde bir yarışmadır. Duruma böyle bakıp, hayat mamat meselesine çevirmemek gerek.
 
Hüseyin Altaş / 12 Aralık 2012, 22:17
zaha hadid,peter zumthor ve norman foster itü'den mezun olmuşlar...
 
Ozan Tuğsan Altuğ / 12 Aralık 2012, 20:35
1)Yapılan yorumları okuduğum kadarıyla anlıyorum ki bu organizasyonda veya mimarlık ortamında kesinlikle yanlış olan bir şeyler var . Eğer dendiği gibi itü bu yarışmada katılan projelerle her şekilde öne ¨çıkıyorsa ve çıkacaksa¨ Türkiye'deki mimarlık eğitiminde büyük bir sıkıntı var.Eğer katılımın yüksek oranda itüden olması sebep ise organizasyonda bir sıkıntı var.Bu nedenle öncelikle bu noktalara değinmek lazım. 2)Organizasyon İstanbul dışından katılan katılımcıları pek düşünmediği için gerek kolokyumda gerekse ödül töreninde bulunmanın imkanı pek olmuyor.Kazanan arkadaşlarımız ¨bile¨ saat 8 den sonra aldıkları haber ile bir gecede bu organizasyona katılamıyorlar!! 3)Şüphem yok ki kimse raporlar içinde kendi projesinin neden elendiğini ayrıntılı bir biçimde istemiyor ancak genel değerlendirmelerden oluşan bir rapor hazırlanabilir. Diyelim ki bu da pek mümkün olmadı o zaman emek verdiğimiz projenin hangi aşamada elendiğini öğrenme hakkımız var bu nedenle de sıra numaraları ile rumuzların karşılıklarının verilmesi gerekir. Kimseye kişisel bir eleştiride bulunmuyorum ama emek sarfederek öğrenci halimizle para harcadığımız bir işten gerekli özeni saygıyı görmek hakkımız.'itüden katılan ve kazanan arkadaşları tebrik ediyorum eminim onlarda haklarıyla gerekli karşılığı almışlardır ancak ortamın bu hale gelmesinden dolayı tabirim yanlış olmazsa onlarda zan altında kalıyorlar' Olayların ilerde bu hale tekrar gelmemesi için daha iyi bir şekilde düşünülüp tartışılarak ¨UMARIM¨ daha güzel bir organizasyon yapılır ..
 
ömer Selçuk Baz / 12 Aralık 2012, 19:37
Arkadaşların heyecanını anlıyorum. Anlıyorum derken aynı şeyleri başka platformlarda bende hissetmiştim.
Ancak şundan kesinlikle ve tam anlamıyla emin olabilirsiniz jüri 370 projeyi gece gündüz tek tek inceledi. Daha sonra 9 jüri üyesi ki bunlardan sadece 1 tanesi İTÜ lü idi tekrar tekrar not alınan projeleri birlikte inceledi. Jüri üyeleri tanıdıkları projeler olduğunda etik olmayacağı için oy vermediler. Özetle ayakta duramaz hale gelene kadar projelere bakıldı, sadece hakkaniyet, adil olma namına 1 üyenin not ettiği bir proje varsa bile tekrar değerlendirildi, metinler okundu, üzerine tartışıldı... Özetle nekadar ikna olurlar bilmiyorum ama arkadaşlar rahat olsunlar adil bir değerlendirme oldu...
Keşke kolokyuma gelebilseydiniz projelerin önünde de konuşurduk. 370 proje için rapor yazılmasını beklemiyorsunuz diye düşünüyorum. Yinede bana ulaşırsanız kendi notlarımı size iletebilirim.
Ömer Selçuk Baz
 
Elif Düzel / 12 Aralık 2012, 17:31
Öncelik 'Hatanızı kabullenmeniz' üzerinden değil de, hataya neden olan kurumu bulmak üzerinden bir sorgulama içerisindeydi. Arkadaşınız gerekli açıklamayı yapmıştı Ömer Bey, hatanın büyüklüğü, tavrın keskinliği, ortamın layıklığını sorgulamanız da sizin kişisel yargınız.
Teşekkürler.
 
Omer Yilmaz / 12 Aralık 2012, 16:40
Yarışmalara girildiğinde bir beklenti içinde olmak doğal, bunun getirdiği bir keskinlik de anlaşılabilir.

Emine ile konuştuk, bizim hatamızın "büyüüüük" olmadığını biliyorum.

Neyse, herkes layığını buluyor. Biz size siz bize ortam MİMED'e layık ki bu sonuçlara ulaşıyoruz.
 
Elif Düzel / 12 Aralık 2012, 16:33
Hangi kurumun hata yaptığını arkadaşınız Emine Merdim Yılmaz açıkladı Ömer Bey. Tekrar söylemek gerekirse bu platform Arkitera'dır. Teşekkürler.
 
Emine Merdim Yılmaz / 12 Aralık 2012, 16:25
Merhabalar,
Mimed'den ilk gelen ve son gelen sonuç listesi aynı. Bizim ilk duyurumuzda bizden kaynaklı bir hata vardı. Bunu da fark eder etmez düzelttik.