Good Job Games

Good Job Games

Jeyan Ülkü Mimarlık'ın tasarladığı Good Job Games, İstanbul'da yer alıyor.

Bir mobil oyun teknolojisi şirketi olan Good Job Games’in birincil tasarım talebi, hali hazırda mevcut ofislerinde yakalamış oldukları gayri resmi ve genç hissin yeni ofislerine de taşınmasıydı. Mevcut ofisin iki villanın birleşmesinden oluşan avlulu bir mekân olması, ve taşınılacak alanın Vadi İstanbul’da bir plaza binasının giriş katı olması genç ekibin öncelikli endişelerinden biriydi. Bir başka talepleri ise yeni ofislerinin, bahçe içindeki mevcut ofisleri gibi yeşillikli bir mekan olmasıydı.

Good Job Games çalışanlarının bu taleplerini karşılayabilmek için onlara neredeyse bir kamusal alanı anımsatan, “Üniversite” kampüs tipolojisi esas alınarak; kapalı iç mekanların farklı fakülte binaları gibi birbirinden ayrıldığı; espas alanların ise dış mekan gibi düşünüleceği bir tasarım önerisi yapıldı.

Mekanın 11 metre kat yüksekliği olması düşeyde de farklı kotlarda odalar ve bunları birbirine bağlayan merdiven ve köprüler oluşturulmasına imkan sağladı. Galeri girişinin merkezine yerleştirilen büyük ağaçlı dış mekân mobilyası fokal nokta olarak belirlenerek teras-balkon ve toplantı odaları bu merkeze bakacak şekilde tasarlandı.

Ana girişin ofis alanlarına yönlü koridorunda tasarlanan ve yine galeriye bakan kafeteryanın cephesi Viktorya dönemine ait cam sera konstrüksiyon karolajlarından esinle tasarlandı. Yine bu ön cephede sokak aplikleri uygulaması yapılarak günışığı olmayan saatlerde; sokağa bakan bir restoranı andırması düşünüldü. Giriş aksından ofis alanına doğru yürüyüşün bir kaldırımda gezer gibi deneyimlenmesi amaçlandı.

“Fokal” noktaya bakan açık toplantı alanlarının yanı sıra bir açık pazar standı gibi tasarlanan kafe alanı eklenerek, orta avluya kafeterya ve restoranlarıyla bir dinlenme mekânı fonksiyonu yüklendi. Bu alana bakan teras-balkonlar ve pencereler ziyaretçilerin kullanımına açık düşünülmüş, arka ofis alanlarına ise erişim bir nebze zorlaştırılmıştır.

Birinci kat ofis alanına çıkan geniş merdiven aynı zamanda tribün oturmalı bir sosyal alandır. Burada müşterinin talebi doğrultusunda sunumların ve partilerin yapılabileceği ön görülmüştür. Ofis masalarının olduğu Zemin ve birinci kat çalışma alanlarını ayrıca birbirine bağlamak için arka cepheye yakın bir başka merdiven kovası tasarlanmış, ofislerin birbirine erişimi bu şekilde kolaylaştırılmıştır. Müşterinin “takım” esaslı çalışma yöntemine uyumla, takım çalışma grupları birbirlerinden akustik bitkili bölücü panellerle ayrılmıştır. Her takıma ayrıca hizmet edecek yazılabilir duvar yüzey ve paneller sağlanarak mahremiyet ön plana çıkartılmıştır. Takımların aydınlatmaları gruplar halinde ayrı ayrı kontrol edilebilir, otomasyonlu sistemlerdir.

Tek ve çift kişilik çevrimiçi toplantılar için duvardan tavana akustik çözümlü telefon odaları ve “focus room”lar tasarlandı. Kahve ve çay noktaları, her ekibin kolayca erişebileceği şekilde stratejik noktalara konumlandırıldı.
Her iki çalışma katında da sektörel okuma materyallerinin yerleştirileceği büyük kütüphaneler önerildi. İkinci katta ise bu kütüphanenin önünden balkona ulaşan ve tüm katı çepeçevre dönen bir yürüme yolu önerildi.

Good Job Games ofisinin en canlı kısmı ise bodrum kattaki “oyun alanı” olarak düşünülebilir. Buradaki fonksiyonlar arasında bir kafe, soyunma odaları ve duşların bulunduğu tam donanımlı bir spor salonu, bir PS odası ve uyku odaları yer almaktadır. İş merkezi binasının kapalı otoparkından da ulaşılabilen bu kata doğal ışığın girmesini sağlamak amacıyla merdiven kovası, zemin katın pencere kenarına bitişik olarak tasarlanmıştır.

Özetle Good Job Games ofisini tasarlarken amacımız; ferah, canlı, genç ve kampus benzeri bir ofis ortamı yaratmaktı. Bu hedefe belirlenen süre ve bütçe dahilinde başarıyla ulaşıldı.

Etiketler

Bir yanıt yazın