Galataport In-Formal Kadın ve Erkek Mağazaları

Galataport In-Formal Kadın ve Erkek Mağazaları

Uluslararası üst segment markaların bir arada satışa sunulduğu In-Formal’ın Galataport mağazası Zemberek Tasarım tarafından tasarlandı.

Tasarımcıları projeyi anlatıyor:

Organik yapı elemanları ile oluşturulan akışkan sirkülasyon içinde, ana kurgudan kopmayan ama hacimsel olarak eğrisel yüzeylerle tanımlanmış küçük bölümler, farklı markalara ev sahipliği yaptı. Ziyaretçi deneyiminin cepheden başlayan her aşamasında, dışarıdaki yoğunluktan ayrışan, “dinginlik” hissinin hâkim olması, önemli kriterlerinden biri olarak belirlendi. Mekanın tüm cidarları önünde katmanlı duvarlarla oluşturulan kabuk, içe dönük kurgunun oluşturulmasına hizmet edecek şekilde tasarlandı.

Galataport’un kültür-sanat tabanlı oluşumu mağazanın konsepti için de ilham kaynağı oldu. Mağaza; satışa sunulan markaların ürünleri yanında, sanat eserlerine de yer verilen minik bir sergi mekanı niteliğinde düşünüldü. Eğrisel duvarların heykelsi tavrı ile sanat eserlerine de şiirsel bir arka fon oluşturdu.

In- Formal kadın ve erkek mağazaları tek bir konseptle tasarlanırken sadece fon duvarlarında kullanılan renkle ayrıldı. Konseptin malzeme paleti; ev sahipliği yaptığı markaların okunur kalabileceği nötr bir tabanda toplandı. Kararlı tek bir rengin, mat ve doğal dokusu ile oluşturulan fon duvarları, yoğun hissedilen bir çevreleme etkisi oluşturdu. Organik formlu tek renkli duvarlar; In-Formal’in birleştiriciliğini kuvvetli şekilde vurgularken, bu duvarların parçalardan oluşan niteliği farklı markaları birbirinden ayrışmalarına olanak sağladı. Sergi elemanlarında; işlenmiş metal ve ahşabın yanında, doğadan çıktığı hali ile kullanılan kaya parçalarının beraberliği; markanın bünyesinde topladığı zenginliklere eşlik etti.

Kent dokusundan ayrılıp, Galataport’un denize çıkan keskin sokaklarından geçen ziyaretçi için, akışkan, sakin, organik hatlardan oluşan “hafif” bir deneyim sunma fikri ile yola çıkıldı. Konsept tasarımda; tek, bütünsel bir deneyim hedeflenirken, domine etmeyen ama yönlendiren bir sirkülasyon kurgusu ile yumuşak tavır ön plana çıkarıldı. Duvarlara eşlik eden eğrisel tavan formları, yarıklardan sızan arka aydınlatmalar, sergi modüllerinde tercih edilen az elemanlı, fonksiyon odaklı zarif dil , mekana hakim hissi bütünsel olarak örgütlemek üzere düşünüldü.

Etiketler

Bir yanıt yazın