Katar, FIFA World Cup Qatar 2022 Öncesinde Açıkhava Müzesine Dönüşüyor

Katar, FIFA World Cup Qatar 2022 Öncesinde Açıkhava Müzesine Dönüşüyor

Katar, FIFA World Cup Qatar 2022™ öncesinde, Jeff Koons, Ugo Rondinone, KAWS, Rashid Johnson, Yayoi Kusama, Katharina Fritsch, Peter Fischli & David Weiss, Suki Seokyeong Kang, Shilpa Gupta, Shezad Dawood, Shua’a Ali, Faraj Daham, Shouq Al Mana, Salman Al Malek ile diğer uluslararası ve Katarlı sanatçıların enstalasyonlarından oluşan bir açıkhava sanat müzesine dönüştürülüyor.

Katar’daki kültürel etkinliklerin küratörlüğünü yapan ve tanıtan ulusal bir kültürel hareket olan Qatar Creates’in bir parçası olarak Qatar Museums (QM) geçtiğimiz günlerde, ünlü Katarlı, bölgesel ve uluslararası sanatçıların Doha’da ve tüm ülkede sergilenecek kamusal sanat eserlerinden oluşan bir programı duyurdu.

Katar Çölü’nden itibaren hareketli Souq Waqif’e kadar, önümüzdeki haftalarda ülkenin kamusal alanları, yerel halk ve FIFA World Cup Qatar 2022™ için Doha’ya seyahat etmesi beklenen 1,5 milyon ziyaretçi için 100’den fazla kamusal sanat eserinin yer aldığı geniş bir açık hava sanat müzesi deneyimine dönüştürülüyor.

Qatar Museums, Hamad Uluslararası Havaalanı, Teslim ve Miras Yüksek Komitesi ve Bayındırlık Kurumu (Ashghal) dahil olmak üzere Katar’ın kamusal sanat programı üzerinde şehir genelinde çeşitli kuruluşlarla birlikte çalışıyor. Parklar, alışveriş alanları, eğitim ve spor tesisleri, Hamad Uluslararası Havaalanı ve Q-Rail istasyonlarının yanı sıra Dünya Kupası maçlarına ev sahipliği yapacak stadyumlar da dahil olmak üzere yoldan geçenleri şaşırtmak ve memnun etmek için tasarlanmış, trafiği yoğun ve beklenmedik çeşitli kamusal alanlara sanat eserleri yerleştiriliyor.

Sergilenecek halka açık sanat eserleri arasında şunlar yer alıyor:

– Lübnanlı sanatçı Simone Fattal’ın “Maqam I, Maqam II, Maqam III” (2022) eseri. Sanatçı, aynı anda bir kumul, bir yapı ya da bir çadır olarak algılanabilen ve coğrafi işaretler olarak görünen mavi renkli bir granitten üç granit heykel yaratmış

– Amerikalı sanatçı Jeff Koons’un yüzyıllardır Katar yarımadasını çevreleyen sularda yaşayan deniz memelisi olan Dugong biçiminde, yaklaşık 21 metre yüksekliğinde ve 31 metre genişliğinde polikrom ayna cilalı paslanmaz çelikten devasa bir heykel olan Dugong (2022) eseri, Al Masrah Park’ta bulunuyor

– Iraklı heykeltıraş Ahmed Al Bahrani’nin Al Ruwais’te yer alan Dugong Family enstalasyonu, Katar sularına özgü nesli tükenmekte olan bir deniz memelisi olan Dugong’u ele alıyor

– Japon sanatçı Yayoi Kusama’nın, diğerlerinin yanı sıra My Soul Blooms Forever (2019), Flower that Speaks All About My Heart (2018), Dancing Pumpkin (2020) ve Narcissus Garden’ın da aralarında bulunduğu geçici heykel ve enstalasyonlardan oluşan bir koleksiyon İslam Eserleri Müzesi ve MIA Park alanında bulunuyor

– Olafur Eliasson’ın çölde bulanan mekana özgü sanat eseri, dünya algımızın gerçekliğinin üretmemizde oynadığı role ilişkin uzun süredir devam eden keşfini konu alıyor

– Alman sanatçı Katharina Fritsch’in ikonik parlak mavi eseri Hahn (2021), Sheraton Grand Doha Resort & Convention Hotel’de sergileniyor

– Brezilyalı sanatçı Ernesto Neto’nun, Slug Turtle, TemplEarth (2022), CocoonEarth ve Our Goal is the Life (2022) başlıklı sipariş enstalasyonları Katar Çölü’nde yer alıyor

– KAWS’nin alana özgü eseri THE PROMISE (2022), Amerikalı sanatçının refakatçi figürlerini, şefkatli bir jestle betimleyen bir ebeveynin dünyayı dikkatlice bir çocuğun ellerine teslim ettiğini düşündüren eseri Katar Çocuk Müzesi ve parkında sergileniyor

– İsviçreli sanatçı Ugo Rondinone’nin 974 Stadyumu yakınlarındaki Doha Ras Abu Aboud sahilinde konumlandırılan Doha Mountains, 3-2-1 Katar Olimpiyat ve Spor Müzesi’ni çevreliyor ve Olimpiyat Halkası renklerini yansıtıyor

– Amerikalı sanatçı Rashid Johnson’ın Qatari Walls “Village of the Sun” (2022) başlıklı dört duvardan oluşan bir mozaik yerleştirmesi bulunuyor

– Shezad Dawood tarafından tasarlanan Doha Modern Playground (2022) çevresine duyarlı bir oyun alanı. Al Masrah Park’ta bulunuyor ve Doha’daki dört önemli modernist binadan oluşan bir gruptan ilham alıyor

– Monira Al Qadiri’nin Zephyr (2022), Arap Yarımadası’nda bulunan fosilleşmiş deniz yosunlarında görülen mikroskobik bir organizmanın büyük ölçekli bir rekreasyonu. Kuveytli sanatçının eseri, West Bay’in Kuzey Sahili boyunca yer alıyor

– Peter Fischli ve David Weiss’in Rock on Top of Another Rock (2022) adlı heykeli, Katar Ulusal Tiyatrosu’nda sergileniyor. Yardımsız olarak istiflenmiş ve dengelenmiş yaklaşık 30 tonluk iki kayadan oluşuyor. Enstalasyon, İsviçreli sanatçı ikilinin yarattığı son eser

– Koreli sanatçı Suki Seokyeong Kang’ın Corniche Park’ta izleyicileri bir araya gelip birbirleriyle etkileşime geçmeye teşvik eden Here We Hear (2022) başlıklı bir dizi heykeli bulunuyor

– I Live Under Your Sky Too (2022), Hintli sanatçı Shilpa Gupta’nın el yazısının bir kitabın satırlarından yükselip parladığı ve üç, birbirine karışmış dilde “I Live Under Your Sky Too” okuduğu animasyonlu cümle biçimindeki enstalasyonu Stadyum 974‘te sergileniyor

– Amerikalı kavramsal sanatçı Lawrence Weiner’in ALL THE STARS IN THE SKY HAVE THE SAME FACE (2011/20) Stadyum 974‘te sergileniyor

– Katarlı sanatçı Shua’a Ali’nin Msheireb’de bulunan Tawazun (2022) ve Grand Hamad Plaza’da bulunan Milestones (2022) eserleri, hem kentsel hem de çöl ortamlarında bulunan inşaat enkazından ve konum işaretlerinden (Neshan) esinlenerek geçmiş ve günümüz Doha arasındaki ilişkiyi araştırıyor. Bunu yaparken vizyoner, dengeli ve yığınsal heykelsi formlar yaratmak için malzemelerin sembolik istiflenmesinden yararlanıyor

– Us, Her, Him (2022), Corniche boyunca Flag Plaza’da sergilenen Lübnanlı sanatçı Najla El Zein’in mekana özgü çalışması. Bedene ilişkin soyut kavramlarla ilgili temalar aracılığıyla biçim, kullanım, mekan ve duygu arasındaki ilişkiyi keşfediyor

– Amerikan sanatçı Faye Toogood’a ait Clay Court (2022), 17 el şeklindeki heykelin sürükleyici sergisi, Katar Ulusal Tiyatrosu çevresinde bulunuyor

– The Enormous Gekröse (2011), Avusturyalı sanatçı Franz West’in (1947-2012) en büyük eserlerinden biri ve aynı anda izleyicileri cezbedebilecek ve şok edebilecek, tuhaf olduğu kadar heybetli, parlak pembe tonlarda, anıtsal, el yapımı bir alüminyum heykel, El Masrah Parkı’nda sergileniyor

– Iraklı sanatçı Adel Abidin’in ışık enstalasyonu, “They Asked Me to Change It, and I Agreed” (2022) Mathaf’ın ön cephesinde yer alıyor. Çağdaş sanatı bir diyalog ve değişim aracı olarak araştıran ve Mısırlı sanatçı Adam Henein’in mevcut eseri Al-Safina (The Ship) ve Iraklı ressam ve heykeltıraş İsmail Fattah’ın The Guardian of the Fertile Crescent (2001-2010) mevcut eserine ekleme yapıyor

– Lusail Marina Gezinti Yolu boyunca sergilenen Katarlı sanatçı Shouq Al Mana’nın Egal’i (2022), Katar’ın tarihine ve geleneklerine bir övgü olarak hizmet ediyor

Sanatı günlük yaşamın bir parçası haline getiren Katar, Körfez’de kapsamlı bir çağdaş kamusal sanat programı oluşturan ilk ülkelerden biri oluyor. Bugüne kadar, program Katar’dan, MENA bölgesinden ve dünyanın dört bir yanından 60’tan fazla sanatçının yaklaşık 70 eserini kapsayacak şekilde büyüdü. Güncel öne çıkanlar arasında Richard Serra’nın MIA Park’ta ve Doğu/Batı-Batı/Doğu Zekreet’te sergilenen 7’si, Tom Claassen’in Hamad Uluslararası Havalimanı’nda sergilenen Falcon (2021) eseri, Ghada Al Khater’in İtfaiye İstasyonunda sergilenen A Blessing in Disguise eseri, Bruce Nauman’ın M7’de sergilenen Untitled (Trench, Shafts, Pit, Tunnel and Chamber) eseri, Ahmed Al Bahrani’nin Katar Ulusal Müzesi‘nde sergilenen Flag of Glory eseri, Urs Fischer’ın Hamad Uluslararası Havalimanı’nda sergilenen Untitled(Lamp/Bear) eseri, Subodh Gupta’nın Katara Kültür Köyünde sergilenen Gandhi’s Three Monkeys eseri, Louise Bourgeois’e ait Katar Ulusal Kongre Merkezinde sergilenen Maman, Damien Hirst’e ait Sidra Tıp Merkezin’de sergilenen The Miraculous Journey, Saloua Raouda Choucair’ a ait MIA Parkta sergilenen Bench, Dia al-Azzawi’ye ait Hamad Uluslararası Havalimanında sergilenen Flying Man ve daha bir çok eser bulunuyor.

FIFA 2022 Dünya Kupası Stadyumları

Etiketler

Bir cevap yazın