Türk Mermerine Tasarım Dopingi

Türk mermerciler Milano Tasarım Haftası'na ünlü tasarımcılarla imza attı. İMİB Yönetim Kurulu Üyesi Akbulak, "Hedefimiz katma değerli ihracatı artırmak" dedi.

Türkiye’ nin katma değerli ihracat hedefine bir destek de mermer sektöründen geldi. Önceki gün başlayan Milano Tasarım Haftası’na “Marble Across Time-Zaman Boyunca Mermer” sergisiyle katılan İstanbul Maden İhracatçıları Birliği (İMİB), Türkiye’nin farkı bölgelerinden çıkarılan 36 farklı mermeri tanıttı. Sergiye, geçmiş bugün ve gelecek konseptini işleyen dünyaca ünlü 3 tasarımcı imza attı. Türkiye’nin en ünlü tasarımcılarından Aziz Sarıyer geçmiş, İtalyan tasarımcı Fabio Novembre bugün ve ünlü Japon Yoshioka Tokujin ise geleceğe yönelik tasarladığı eserle büyük ilgi topladı. İMİB Yönetim Kurulu Üyesi Erdoğan Akbulak, Milano Tasarım Haftası’na bu yıl Turkish Stones imzasıyla 3’üncü kez katıldıklarını söyledi. Türkiye, geçen yıl 2 milyar 225 milyon dolarlık doğaltaş ihracatı gerçekleştirdi. Bunun yüzde 95’ini mermer oluşturuyor. Erdoğan Akbulak, bu yılki hedeflerinin 2.5 milyar dolar olduğunu söyledi. Mermerde asıl hedefin katma değer yaratmak olduğunu vurgulayan Akbulak, “3 yıldır tasarıma ağırlık veriyoruz. Yerli ve yabancı ünlü yabancı tasarımcılarla işbirliği yapıyoruz” dedi. 

Büyük fark var

Akbulak, katma değerli ürünle konvansiyonel ürün arasında büyük fark olduğunu söyledi. Katma değerli mermerin tonunun 3 bin dolara kadar çıktığını belirten Akbulak şöyle konuştu: “Türkiye mermer üretim ve ihracatında dünya lideri. Yıllık 12 milyon ton üretimimiz var. İhracatımızın yarısı ise işlenmiş ürün. Bu oranın artmasını hedefliyoruz. Doğaltaş ihracatında birinci sırada Çin var. İtalya ikinci ve Türkiye 3’üncü sırada. Katma değerli ürün ihracatında Türkiye önemli adımlar atıyor.” 

Türkiye kokusu üretildi

Türk mimar-tasarımcı Erdem Şeker’in küratörlüğünü üstlendiği sergi için Türkiye kokusu üretildi. Serginin ruhuna uygun Anadolu’dan ilham alan iki özel koku geliştirdi. Aziz Sarıyer’in “Passage” tasarımının yer aldığı bölümde; nemli ve yosunlu “Geçmişin Kokusu” Anadolu’yu yansıtmayı hedefliyor. Lobide ise Anadolu’nun toprak ve çimeni, gül kokusu, inci çiçeği ile Doğu’nun gizemli misk ve amber notaları kullanıldı. 

Etiketler

Bir yanıt yazın