Elding Oscarson, İsveç'in Göteborg şehrinde optik yanılma etkisi oluşturmak için çapraz alüminyum çubuklarla kaplanmış küp şeklinde bir kilise ve topluluk merkezi tasarladı.
Freeport Kilisesi (Frihamnskyrkan), eski mekanının yetersiz kalması üzerine tasarlandı. Kilise topluluğu, Belediye iş birliği yaparak bir mimari yarışma düzenledi. Elding Oscarson, BIG ve Kengo Kuma & Associates gibi ofisleri geride bırakarak projenin kazananı oldu. Ofis, Smyrnakyrkan’ın logosu olan bir buğday başağının soyutlanmış yorumunu içeren, bilinçli bir şekilde sadeleştirilmiş kübik tasarımıyla öne çıktı.
Kilisenin, liman bölgesindeki muhteşem eski endüstriyel binalarla bağlam açısından uyum sağlayacak güçlü bir hacme sahip olması istenmiş. Böylece çevredeki binaların zemin seviyesindeki manzaraları engellenmeden yüksek bir hacim elde edilmiş.
Çapraz çizgilere sahip soyut üst cephe, özellikle köşelerden bakıldığında mesafeden bir moiré efekti oluşturuyor. Bu, kilisenin İncil’e dayalı sembolü olan buğday başağının soyut bir yorumu. Üst pencereleri kaplayan ve bu sembolü çağrıştırması amaçlanan çapraz alüminyum çubuklar, ahşap kaplamayla kaplı alt katın üzerinde yer alıyor. Ahşap kaplama, yapının amacını gösteren tek işaret olan küçük bir haç biçimli açıklıkla delinmiş.
Kilisenin ana mekânları, tüm taraflardan kolayca erişilebilecek şekilde tasarlanmış ve ortak alanlar ile bir kafe içeren, ofisin “kilise meydanı” olarak adlandırdığı camlı bir zemin katın üzerinde yükseliyor. Üst katlarda, birinci ve ikinci katlar tamamen çift kat yüksekliğinde, 1.100 kişilik bir salona ayrılmış. Bu salon, kavisli bir merdiven ve ferahlık hissini artıran bir giriş aracılığıyla erişilebiliyor. Zemin kattaki daha küçük alan, dış meydanla kesintisiz bir şekilde bağlantılı olup kafelerden bit pazarlarına kadar sosyal amaçlar için uygun, dışa dönük bir salon.
Frihamnskyrkan’ın ana salonunda sahneye bakan alan, açık bir zemin boşluğu ve kademeli sabit oturma alanlarından oluşuyor. Bu oturma alanları, dış cephelerdeki kavisli çizgiyi yansıtan kavisli ahşap bölücülerle tanımlanmış. Yapı genelinde doğal ahşap ve beyaz duvarlar ana renk paletini oluştururken, salonun oturma düzeninde toprak tonlarında kahverengi ve yeşil renkler tercih edilmiş.
Kilisenin üstteki üç katında eğitim tesisleri ve büyük çok amaçlı salon yer alıyor. Bu alanlar, spiral bir merdivenin bulunduğu ve çatı pencerelerinden doğal ışık alan üç kat yüksekliğindeki bir atriyum etrafında düzenlenmiş. Altındaki kilise salonunun tamamen kolonlardan arındırılmış olmasını sağlamak için üst katları destekleyen büyük bir kafes kiriş yapısı inşa edilmiş.