Bedensel Hareketle ve Gündelik Nesnelerle Dijital Sanatsal Oyun: MONNOM

İpek Kay, Mine Özkar, Can Hoşgör, Ufuk Aydın ve Gizem Ünlü tarafından geliştirilen MONNOM, çocukların bedensel hareket ihtiyaçlarını da göz önüne alarak, kendi kurallarını ve oyun malzemelerini oluşturmalarına ve yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlayacak dijital bir oyun.

Çocuklar tüm bedenleriyle dünyayı keşfeder. İçinde bulunduğumuz çağda ise çocukların eğitim ve eğlence amaçlı dijital araçları kullanımları artış gösterirken, salt göz ve ellerini kullandıkları etkileşimler yaygınlaşıyor. MONNOM ise çocukların bedensel hareket ihtiyaçlarını da göz önüne alarak, kendi kurallarını ve oyun malzemelerini oluşturmalarına ve yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlayacak dijital bir oyun sunuyor.

MONNOM, Türkiye’de İstanbul Teknik Üniversitesi’nde, çocukların fiziksel ortamlarındaki etkinliklerini devam ettirebildikleri dijital oyunların geliştirilmesine yönelik bir doktora araştırma projesi çerçevesinde geliştirildi. Çevrimdışı bir oyun olarak tasarlanan MONNOM, ITU  Çekirdek bünyesinde startup’a dönüştü. Pandemi sürecinde çocukların eğitim ve oyun süreçlerinde bedensel hareket ve sanatsal etkinliklerini desteklemek amacıyla online(çevrimiçi) platforma taşındı.

MONNOM, çocukların her gün içinde bulundukları doğal çevrelerindeki nesneleri, onlara dijital herhangi bir eklenti yapılmaksızın algılar ve bu nesnelerin eşleri olan dijital örüntülere dönüşmesini sağlar. Bu sayede MONNOM, yenilikçi teknolojisiyle çocukların fiziksel ve dijital ortamları aynı anda kullanarak hayal ettikleri özgün görselleri ve oyun alanlarını bedensel hareketlerini ve yaratıcılıklarını kullanarak oluşturmalarını sağlar.

MONNOM’un teknolojisi, çocukların bulundukları mekanda ince ve kalın motor becerilerini kullanmalarını desteklerken, seçtikleri nesneleri birer dijital anlatı aracına dönüştürmelerine aracı olur. Çocuklar, MONNOM’u tek başlarına veya grupça kullanabilir. Kullanımı basittir. Çocuklar nesnelerle fiziksel mekanda oyun kurarken, hikayeleri de eş zamanlı olarak dijital ortamda şekil almaya başlar. Nesneleri renk ve mekanı derinlik olarak algılayan MONNOM, nesnelerin mekan içindeki hareketine dayanarak çocukların görebileceği şekilde ekranda görsel anlatılar oluşturur.

MONNOM ekibinde, kurucu ortaklar İTÜ Mimari Tasarımda Bilişim Programı doktora adayı İpek Kay ve İTÜ Mimarlık Fakültesi Öğretim Üyesi Mine Özkar ile birlikte yazılım geliştirme mühendisi Can Hoşgör,  dijital ürün tasarımcısı Ufuk Aydın ve gelişimsel psikoloji uzmanı Gizem Ünlü yer alıyor.

Şimdi ücretsiz ve beta versiyonuyla yayında:
www.playmonnom.com

Etiketler

Bir cevap yazın