3. İstanbul Tasarım Bienali’nin Katılımcıları Açıklandı

İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) tarafından ENKA Vakfı, Petkim ve VitrA eş sponsorluğunda düzenlenen 3. İstanbul Tasarım Bienali 22 Ekim’de kapılarını ücretsiz olarak ziyaretçilerine açıyor.

Beatriz Colomina ve Mark Wigley küratörlüğünde “BİZ İNSAN MIYIZ?: Türümüzün Tasarımı:
2 saniye, 2 gün, 2 yıl, 200 yıl, 200.000 yıl” başlığı altında gerçekleştirilecek bienalde,13 ülkeden tasarımcı, mimar, sanatçı, tarihçi, arkeolog, nörolog ve bilim insanının 70’in üzerindeki projesi yer alacak.

Son 2 saniyeden geçtiğimiz 200.000 yıla kadar uzanan bir zaman dilimine yayılarak “insan” ve “tasarım” arasındaki ilişkiye odaklanacak 3. İstanbul Tasarım Bienali’nde 5 farklı mekânda sergilenecek. 3. İstanbul Tasarım Bienali’nin bu yılki sergi mekânları Karaköy’deki Galata Özel Rum İlköğretim Okulu, Studio-X İstanbul ve DEPO, Bomonti’de yer alan Alt Sanat Mekanı ve girişin müze biletiyle yapılacağı İstanbul Arkeoloji Müzeleri olacak.

3. İstanbul Tasarım Bienali “insanı” afişlerine taşıyor

3. İstanbul Tasarım Bienali, en ilginç tasarım olan insanı afişlerine taşıyor. İnsan ve cep telefonu arasındaki ilişki üzerinden kurgulanan çalışmada aynadan kendisini çeken insanın yansıması, onun da serginin bir parçası olduğu mesajını veriyor. Patlayan flaş görüntüsü bir yandan insana anonim kalma imkânı sağlarken bir yandan da insan imgesine müdahale ediyor. Küratörler, sergi katalogundaki sunuş yazılarında “Bu bienal bir tür ayna. Asıl eser sergilenenler değil; eser, aynada her zaman gördüğümüz şaşırtıcı yansımaya bakınca verilen beklenmedik ve yaratıcı tepkilerde gizli,” önerisinde bulunuyor. Aynada “selfie” çeken insanların fotoğraflarından oluşan afişler bienal izleyicilerini #BizİnsanMıyız etiketi ile kendi fotoğraflarını sosyal medyadan paylaşmaya davet ediyor.

70’den fazla proje 4 proje “kümesinde” sunuluyor

Tasarımın bu derece yaygın olduğu bir çağda, tasarım olgusunu yeniden düşündürmeyi hedefleyen 3. İstanbul Tasarım Bienali, iç içe geçmiş 4 proje kümesinden oluşuyor: Bedeni Tasarlamak, Gezegeni Tasarlamak, Yaşamı Tasarlamak ve Zamanı Tasarlamak.

BEDENİ TASARLAMAK başlığı altında sergilenen projeler, insan bedeninin kendisinin nasıl sürekli yeniden inşa edilen değişken bir yapı olduğunu, ellerimizin benzersiz işleyişinden beyin üzerine yapılan son araştırmalara kadar farklı yönleriyle keşfe çıkıyor. Projeler insanın her boyutuyla sürekli ayarlanabilir veya değiştirilir olmasından besleniyor.

GEZEGENİ TASARLAMAK ise bizi geniş toprakların ve ekolojilerin insan tarafından tasarlanması üzerine yeniden düşünmeye davet eden bir dizi proje sunuyor. İnsanın her yöne tasarım yayması ve gezegenin insan eliyle tasarlanmış katman katman yapılarla kaplanması projelere ilham veriyor.

YAŞAMI TASARLAMAK üretilen yeni mekanik, elektronik ve biyolojik yaşam formlarını inceliyor. Makinelerin, organizmaların, hesaplamaların ve genetiğin içinde olduğu bir karışım laboratuvarlardan gündelik hayata, toprağa, havanın ve okyanusların içine taşınıyor.

ZAMANI TASARLAMAK da bizi, en eski tarihlerdeki ilk insan aletleri ve süslemelerden, insanlara kendilerini ve eşyalarını 2 saniye kadar kısa bir sürede tekrar tasarlayabilme olanağı veren sosyal medya kanallarına uzanan benzersiz bir arkeoloji ile tanıştırıyor.

3. İstanbul Tasarım Bienali’nin katılımcıları ve projeleri

  • Çoban, Bager Akbay (Türkiye)
  • Mutant Alan, Atif Akin (Türkiye)
  • Kayıp Yarim Saniye, Zeynep Çelik Alexander (Türkiye), Vanessa Heddle, Elliott Sturtevant (Kanada)
  • Karma Varlık, Lucia Allais (Birleşik Krallık, İtalya)
  • Dünyadan Büyük Şeylerin Arkeolojisi, Pedro Alonso, Hugo Palmarola (Şili)
  • Hayvanların Milano’su, Stefano Boeri (İtalya)
  • Pencere Davranış Bilimi, Atelier Bow-Wow / Yoshiharu Tsukamoto Lab. at Tokyo Institute of Technology / YKK AP Window Research Institute (Japonya)
  • Galina Balashova’nın Uzay Tasarımı, Galina Balashova (Rusya), Philipp Meuser (Almanya)
  • Kurgusal Hümanizmler: Eleştirel bir Rapor, Marco Brizzi, Davide Rapp (İtalya)
  • 1 Beyin, 100 Milyar Nöron, 100 Trilyon bağlantı, Brown Institute for Media Innovation, Center for Spatial Research with the Zuckerman Institute, Columbia University (ABD)
  • Texas City Toprak Taraması, Center for Land Use Interpretation (ABD)
  • Çatışma Şehirciliği: Halep, Center for Spatial Research (ABD)
  • Ölümsüz, Revital Cohen (Birleşik Krallık), Tuur Van Balen (Belçika)
  • Akıcılaşmak: Gangnam’ın Kozmetik Protokolleri, Common Accounts (ABD)
  • Sanat Kurgusu, François Dallegret (Kanada, Fas)
  • Yaşayan Servet, Tacita Dean (Almanya)
  • Kontrollraum/Kontrol Odası, Thomas Demand (Almanya)
  • Konuşulmayan, Diller Scofidio + Renfro (ABD)
  • Dünyanın Beyni: Otomatizm, Stéphane Dougoutin (Fransa), Gwenola Wagon (Kanada)
  • Değişken Nesne (II), Daniel Eisenberg (ABD)
  • Yapamayacaksın, Keller Easterling (ABD)
  • İnsanlar Tarafından Tasarlanan Tasarımcı, estudioHerreros (İspanya)
  • Taşınabilir Hint-Pasifiği, Fake Industries Architectural Agonism and UTS (ABD, Avustralya, İspanya)
  • İnsan Haklarının Doğal Tarihi, Forensic Architecture in collaboration with FIBAR: Baltasar Garzon, m7red and Irendra Radjawali (Birleşik Krallık, İspanya, Brezilya, Arjantin)
  • Soyutlar Kenti // Doğaçlama Teknolojilerinden Konuşmalar, William Forsythe (Almanya/ABD)
  • Kökenlerin Paradoksu, Anselm Franke (Almanya)
  • Antroposen’e Hoşgeldiniz, Globaïa (Kanada)
  • Uzay Çöpü 1957-2016, Stuart Grey (Birleşik Krallık)
  • 5.Helena, Mathew Hale (Almanya)
  • 51Sprint, Het Nieuwe Instituut (Hollanda)
  • 7 Milyarlık Şehir, Joyce Hsiang, Bimal Mendis (ABD)
  • KOBAY FARELERİ: Tasarlanmış Adamın Ufak bir Tarihi, Lydia Kallipoliti, Andreas Theodoridis (Yunanistan, ABD)
  • Anatomi // Güvende, Ali Kazma (Türkiye)
  • “Haritadan Belli”, Thomas Keenan and Sohrab Mohebbi, with Charles Heller and Lorenzo Pezzani (Kanada, ABD)
  • Bünyesel Bilgisayım, Axel Kilian (Almanya)
  • Kusursuz İnsan (Det Perfekte menneske), Jørgen Leth (Haiti)
  • Yamyam Beden ve Şehir: Flavio de Carvalho, Jose Lirá (Brezilya)
  • Açık Gelecek, The Living / Sculpting Evolution Group, MIT Media Lab (ABD)
  • Maropeng Sahne I & II, Lesley Lokko (Gana)
  • Memex, Marshmallow Laser Feast, Analog, FBFX, Duologue (Birleşik Krallık)
  • Köçek Dans Pisti, m-a-u-s-e-r, Mona Mahall (Almanya), Asli Serbest (Türkiye)
  • Sim Felaketi, McEwen Studio (ABD)
  • Tecrit Enstitüsü, Lucy McRae in collaboration with Lotje Sodderland (Birleşik Krallık)
  • Ines-Masa, Enric Miralles (İspanya)
  • Manchas Mies / Mies Lekesi, Domi Mora (İspanya)
  • Mimarisiz Model Figürlerin Bitmemiş Ansiklopedisi / Maket Mobilyaları, MOS Architects (ABD)
  • Mimarlık / Alan / Jest, Antoni Muntadas (İspanya)
  • Dokuz Ada: Mimari Etrafında Konular, NEMESTUDIO, Neyran Turan & Mete Sonmez (Türkiye)
  • Bırak gideyim, öteye…, New Territories / M4 with Pierre Huyghe (Tayland)
  • Frederick Kiesler’in Sihirli Mimarisi: Tarih Öncesinden Atom Çağı’na Mağaralar, Hayvanlar ve Aletler, Spyros Papapetros (Yunanistan)
  • Olağanüstü Tasarımların Medya Arkeolojisi, Jussi Parikka (Finlandiya), Ayhan Ayteş (Türkiye)
  • Düş Nesneleri, PATTU, Cem Kozar, Işıl Ünal (Türkiye)
  • Devrimin Eşiğinde Güney Afrika, Martha Rosler (ABD)
  • Beyrut Bombastik!, Rana Salam (Lübnan)
  • Beyaz Üzeri Beyaz, Alfredo Thiermann, Ariel Bustamante (Şili)
  • Eklembacaklınotlar… Karanlık ağlar, Tomás Saraceno (Arjantin)
  • The Connectome: İnsanlığın Yeni Bir Boyutu, Seung Lab (ABD)
  • Ziyaret, SO? (Türkiye)
  • Görsellerin Otonomisi, Hito Steyerl (Almanya)
  • Taşınabilir Kişi, Studio Works (ABD)
  • Şiddetin Arkeolojisi (Tasarım Olarak Orman), Paulo Tavares (Brezilya)
  • Mikrobiyal Tasarım Stüdyosu: 30 günlük Simit Diyeti, Orkan Telhan (Türkiye)
  • Petrol Müzesi, Territorial Agency (Birleşik Krallık)
  • Voyager–Yıldızlararası Boşlukta İnsanlık, Universal Space Program (ABD)
  • El–Tüm Bedenin Minyatür Hali, Madelon Vriesendrop (Hollanda)
  • Detoks ABD, Mark Wasiuta (Kanada), Florencia Alvarez (Arjantin)
  • Bilgi Serpintisi: Buckminster Fuller’ın Dünya Oyunu, Mark Wasiuta, Adam Bandler (ABD)
  • Kuruntulu Mandala, Lu Yang (Çin)
  • Sanal İç İstanbul, Annett Zinsmeister (Almanya)
Etiketler

Bir cevap yazın