Walter Gropius ile Erwin Piscator’un Totaltheater Projesi’nde Eleştirel Bir Araç Olarak Mimari Mekanın Olanakları

MİMAD Doktora Tezi Seminerleri kapsamında Efe Duyan'ın sunacağı seminer 14 Aralık 2015 Pazartesi günü, saat 18:30'da Taksim Taşkışla Doktora Seminer Salonu'nda yapılacak.

Özet:

“Mimari nesnenin bir eleştiri aracı olabilme ve bireyin imgeleminde eleştirel bir etkinliği tetikleme olasılığı tezin temel tartışma konusudur. 1920’ler Almanya’sında Walter Gropius ve Erwin Piscator tarafından tasarlanmış Totaltheater Projesi’nde tiyatronun verili icra biçimlerine ilişkin ciddi bir muhalefetin gözlemlenmesi ve bunun belirgin bir şekilde dışavurulması, projeyi eleştirel edim kavramının billurlaştığı bir çalışma haline getirmektedir. Bu eleştirel yaklaşım sonucunda, önceden verilmiş bir mimari izlencenin üç boyutlu ifadesinin ötesinde, muhalif bir manifesto olarak da adlandırılması mümkün olan bir tasarım ortaya çıkmıştır. Bu durum Totaltheater’i tekil mimari nesnenin eleştirel anlamlar içerme gizilgücü açısından modern mimarlık bağlamında farklı bir konuma çekmektedir. Projenin tasarlandığı dönemin siyasi tarihi, kültür ve sanat ortamı, Walter Gropius ile Erwin Piscator’un yaşamı ve çalışmalarının yanı sıra eleştirellik kavramının kuramsal bir açıdan doğuracağı sonuçlar da tezin gündeme getireceği tartışmalar arasında yer almaktadır.”

Etiketler

Bir yanıt yazın