+ Arkitera'nın gelişmiş özelliklerinden yararlanmak için lütfen giriş yapınız!
veya ile bağlan.

Teke Tek Programında Türkiye'de Mimarlık Konuşuldu

5 Aralık 2016, 15:37
  defa okundu.

4 Aralık'ta yayınlanan Teke Tek programına konuk olan Sinan Genim, Han Tümertekin ve Can Binan, Türkiye mimarlığı üzerine konuştu.

Teke Tek Programında Türkiye'de Mimarlık Konuşuldu

Habertürk kanalında yayınlanan, Fatih Altaylı'nın sunduğu Teke Tek programında dün akşam Türkiye'de mimari üretimin geçmişten bugüne uzanan hikayesi konuşuldu. Sinan Genim, Han Tümertekin ve Can Binan'ın konuk olduğu programda Türk mimarisinin tarihi, mimarlık eserlerinin korunması, restorasyonda uygulama sorunları, mimarlığın kent estetiğindeki etkisi, star mimarların tasarladığı yapıların kentlerde yarattığı cazibe gibi konular ele alındı.

Reklam

Yorumlar
Yorum bırakmak için giriş yapmalısınız!
Faruk Özgökçe / 23 Aralık 2016, 09:17
"yine yalnızca erkek katılımcıların tartışıyor oluşu" cümlesinde bir marjinalleşme gördüm açıkçası. Yani erkek olması veya kadın olması, niye yazılabilecek ilk yorum olur? Mimarlık ortamında kadınlar geri planda tutuluyor da ben mi farkında değilim?
Ana akım medyayı çok takip etmediğimden dikkatimi çekmiyor belki ama medyada her program, "bu programada da kadın yok" diye düşündürüyor mu?
 
Omer Yilmaz / 23 Aralık 2016, 09:03
Ben olmuyorum.
 
Yağmur Yıldırım / 23 Aralık 2016, 03:37
Bu şekilde sorarak mevcut eril bakış açısını meşrulaştırmıyor muyuz ve kadını (ya da buraya herhangi bir başka kimlik gelebilir) bizzat marjinalleştirmiyor muyuz?
Ve belki de karşılıklar aramamak gerekiyordur
 
Omer Yilmaz / 22 Aralık 2016, 10:36
Mimarlık ortamının ana akım konuşmacıları Sinan Genim, Hakan Kıran, Ahmet Vefik Alp gibi erkek figürlerin kadın karşılıkları kimlerdir?
 
Yağmur Yıldırım / 22 Aralık 2016, 02:33
Ömer Yılmaz; ne demek istediğinizi anlamadım?
 
Arman Akdogan / 22 Aralık 2016, 02:30
Söyleşide Mimarlık tarihi düzeltmesi yapalım. Bir bölümünde konu edilen Sydney Opera binası, Yarışmadaki adı geçen jürinin bir üyesi Le Corbusier değildir ve o jüride hiç yer almamıştır. Bahsi geçen isim, yarışma esnasında elenmiş projelerin arasından eskiz niteliğindeki projeyi beğenip ortaya çıkaran Eero Saarinen dir. Bu hikaye önemlidir çünkü jüri üyelerinin çoğunun vasat kariyere sahip olduğu bir yarışmada sadece Sarinen gibi tecrübeli bir ismin yarışmaya jüriliğine geç katılıp ardından Sydney in kaderini değiştiren binayı diğer elenmişlerin içinden seçmesi örnektir. Saarinen gibi strüktürel çözümlemeleriye ünlü bir mimarın tecrübesi ve cesareti ile eskiz niteliğindeki bir öneri uygulanabilmiştir..
 
Mert Çayırlıoğlu / 6 Aralık 2016, 11:16
Sinan Genim: 50 tb harddiskli masaüstü windows 98
Han Tümertekin: 100 gb harddiskli alienware
Fatih Altaylı:100 tb harddisk
 
Omer Yilmaz / 5 Aralık 2016, 20:52
Ana akım medyada kadın diyince kim çıkar meraklanmadım değil.
 
Yağmur Yıldırım / 5 Aralık 2016, 18:40
Yine bir oturumda, hele ki anaakım medyada, yine yalnızca erkek katılımcıların tartışıyor oluşuna şaşırdık mı?
https://goo.gl/i3lvlM
 
 
7 gün içinde en çok