+ Arkitera'nın gelişmiş özelliklerinden yararlanmak için lütfen giriş yapınız!
veya ile bağlan.

Erdoğan: İsteseler de İstemeseler de Taksim'e Kışlayı Yapacağız!

Kaynak: T24
19 Temmuz 2016, 09:25
  defa okundu.

Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın dün Kısıklı'da yaptığı konuşmada Taksim Topçu Kışlası hakkındaki söylemleri dikkat çekti.

Erdoğan: İsteseler de İstemeseler de Taksim'e Kışlayı Yapacağız!

T24'te yer alan habere göre dün Kısıklı'da halka seslenen Cumhurbaşkanı Erdoğan, Taksim'de kışlanın inşa edilmesi konusunda ısrarlı olduğunu gösterdi. Topçu Kışlası'nın ihyası geçtiğimiz ay da gündeme gelmişti. 

Cumhurbaşkanı'nın Topçu Kışlası hakkındaki açıklamaları şöyle:

"İsteseler de istemeseler de Taksim'deki tarihine uygun olarak yapılacak"

Taksim'deki kışla inşallah isteseler de istemeseler de tarihine uygun olarak o da yapılacak. Orada bir tarih müzesi yapacağız, bir şehir müzesi yapacağız. Bitmez, şu andaki Atatürk Kültür Merkezinin olduğu yere, yanındaki boşluk, arkasındaki boşluk tamamıyla orası yıkılacak ve Türkiye'nin ilk opera binasını da inşallah oraya yapacağız. Bitmedi, üçüncü bir müjdemiz daha var Taksim'de, orada maksem var, maksem nedir biliyor musunuz? Suyun taksim edildiği yer, hani o böyle tarihi duvarlar var ya o duvarın tam arkasına da inşallah proje hazır Taksim Camisi'ni de oraya inşa edeceğiz. Taksim'in tamamını yayalaştıracağız. Bütün trafiği yerin altına alacağız. Taksim çok ciddi bir çekim merkezi haline gelmiş olacak. Bir kaç yıl içerisinde Taksim Meydanı bu kadar garip olmayacak, daha zengin olacak, daha güzel olacak, daha farklı olacak.

Reklam

Yorumlar
Yorum bırakmak için giriş yapmalısınız!
Anil Atik / 7 Ağustos 2016, 04:12
Konumuz zaten yapinin kisla olarak ya da kulturel fonksiyonda insa edilip edilmemesi degil... Yani... Cengiz Bey, kulturel fonksiyonlarin yuklenmis oldugu bir proje de hikayeyi masumlastirmiyor...
 
Anil Atik / 6 Ağustos 2016, 12:39
"Cagimizda yasarken eski caglara ait hicbir seye yer vermeyelim; oyle midir?" demissiniz Cengiz Bey. Bellekte yer edene, gecmise referans vermenin, bunun kaliciligini saglamanin cesitli yontemleri mevcuttur. Fakat sadece yapiyi insa ettiginiz zaman o artik sadece bir arzu nesnesidir. Zaman degismistir, seyler baska seylere evrilmistir, dogada ve canlilikta oldugu gibi. Ayrica fotograf albumlerini yakma fikri, konunun cok uzaginda bir ornek. Kislayi insa ederek bir bakima gecmis bir tarihte fotograf cekmeye calisiyorsunuz, bir cesit iluzyon gibi. Aslina bakarsaniz AKM'nin yikilacak olmasi ile ilgili soylemler ve cesitli cevrelerce buna verilen destegi gordukce insanin aklina tam da bu geliyor. AKM'nin tekrar kullanilmasini, yapinin eski gunlerdeki ve kentlinin belleginde yer ettigi gibi yeniden calismasini da ayni heyecanla savunabiliyor musunuz? Gecmise, kente ve insana duyarli bir bireyden bu beklenir.
 
Ercan Çelikkıran / 28 Temmuz 2016, 17:15
Daha çok ticaret , daha çok prestij... Ama her zaman daha çok ticaret!
 
Cengiz ELÇİMLER / 25 Temmuz 2016, 00:43
eskiden olduğu gibi kışla olarak değil, bir kültur binası olarak yapılması planlanıyor.
 
Erdal Göç / 25 Temmuz 2016, 00:28
Eski zamandaki şeyleri geri getirmek için, zamanında onu o yapan şeyleri de geri getirmeniz gerekiyor. Yoksa bir maketten öteye geçmez. Yalnız bu değil, her tarihi binaya uygulanan restorasyonu da işte böyle görüyorum. Ortaya çok da değerli şeyler çıkmıyor. Fotoğraf albümlerinde kalsalar bile iyidir.
 
Cengiz ELÇİMLER / 24 Temmuz 2016, 22:08
Sanırım bu şu anlama geliyor erdal bey, "çağımızda yaşarken eski çağlara ait hiçbirseye yer vermeyelim".. öyle midir? Eğer öykeyse bence bu ayni zamanda şu anlama da gelir; "fotograf albümlerimizi ve eski anilarimızın tamamini yakalim, çünkü bu devirde yaşıyoruz." Bu önermeniz, verdigim orneklerin mimarideki tam karşılığı değil midir?
 
Erdal Göç / 24 Temmuz 2016, 19:46
Bu resimde Taksim'de Henri Prost'un ideallerinin uygulandığı kabak gibi anlaşılıyor. Yatay ve alçak binalar olabildiğince yıkılıp, yerine dikey ve yüksek binalar inşa edilmiş, böylece meydanlar ve yeşil açık mekanlar ortaya çıkmış. En azından bu modern Türkiye'nin bir tercihiydi. Şimdi orada "aslına uygun" olarak Topçu Kışlası'nı inşa edecekseniz, yine "aslına uygun" olarak The Marmara, Intercontinental, Hilton, Ritz otelleri de yıkmanız beklenir. Hem öyle hem böyle olmaz.
 
can elmas / 22 Temmuz 2016, 11:59
Milli olmak istiyorum ben de
 
Yusuf Burak Dolu / 22 Temmuz 2016, 11:52
Meclis demişken,o gece yaşananlara dair izlerin özellikle mecliste korunması için bir şeyler yapılmalı. Asfaltlar hemen yamanıp, pencereler takılıp, döşemeler tamir edilmemiştir umarım.
 
Omer Yilmaz / 21 Temmuz 2016, 18:07
Türkiye çok büyük bir badire atlattı, katliamdan, iç savaştan döndü. Hepimize geçmiş olsun öncelikle.

Arkitera.com fiziksel çevre ile ilgili yayınlar yapan bir Arkitera Mimarlık Merkezi yayını. Arkitera Mimarlık Merkezi'nin resmi ve tam adı Arkitera Mimarlık Merkezi AŞ. Yeni bir şirket.

Bir şirkete darbe girişimini neden kınamadınız demek oldukça garip görünüyor bana. Bu kafa aynı zamanda kendi istediği gibi bir darbeyi neden desteklemediniz kafası da olabilir. Bu konuda bir de not: Olay o kadar kapitalist bir duruma evrilmiş durumda ki gazetelerin reklam departmanları şirketleri arayıp kınama mesajı yayınlamak ister misiniz diyorlar. Vıcık vıcık hamaset...

Öte yandan Topçu Kışlası mimarlık gündemi için önemli bir konu. Yayınlanmasında hiçbir sakınca görmüyorum. Ve öte yandan editör arkadaşlarıma Genelkurmay ve TBMM binaları çok önemli binalar, bunlarla ilgili haber yapmak iyi olur notu gönderdim, Pazartesi sabahı. Yayınlandı mı yayınlanmadı mı bilmiyorum.

Bir de not: Milli Mimar gibi belirsiz ve sloganist bir isimle yazana kadar kendi adınızla, cesurca yazsanız sizi belki daha fazla ciddiye alabilirdim.