Kadir Topbaş: AVM’den Gına Geldi, Maçka’ya Kadar Park Olabilir

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş'ta Taksim Meydanı'nda ağaçlandırma düşündüklerini Başbakan Erdoğan'la da bu konuda anlaştıklarını açıkladı.

İBB Başkanı Kadir Topbaş, şunları söyledi;

AVM olarak düşünmüyoruz. Zaten mevcut yapı AVM yapılacak bir metrekareye sahip değil.

Gezi Parkı olarak bildiğimiz alanın tamamı 50 bin metrekare civarında. Topçu Kışlası dediğimiz 11 bin metrekarelik alan.

563 ağaç var. Bu ağaçlardan 72 ağaç taşınabilecek nitelikte. Kalan 26 ağaç taşınır ama riskleri var.

İlk kez söylüyorum. Burada bir AVM kesinlikle düşünülmüyor. Otel yok, rezidans yok.

Bundan sonraki adımlarda bir kent müzesi yapılacak.

Bana gelen, dün görüştüğüm mimarlar grubundan özellikle orada aktif olanlar, şöyle bir teklifte bulundular:

Burada Topçu Kışlası da teklif edilebilir ama biz bu Gezi Parkı’nı bir bütüncül plan olarak değerlendirelim. Buna biz de katkı sunarız. Hilton Oteli arkasındaki yeşil alandan Dolmabahçe’ye kadar giden bir kültür parkı, bir yeşil park bandı çerçevesinde büyük bir bütüncül plan içerisinde değerlendirmek, mimari açıdan böyle bir aksı ele almak, belki Maçkı Parkı dahil olmak üzere, bu şekilde değerlendirmelerde bulundu.

Bir plan yaparken zaten noktasal hatalar problemleri de beraberinde getiriyor.

Sayın Başbakanımızın da bize net olarak söylediği Taksim’de İstanbul ‘da artık gına gelen AVM değil, bir kaç mağaza gibi bahsetmek istemişti.

Ama bir AVM yok, bir rezidans yok, otel yok. Tamamen kent müzesi ve bir sergi alanı şeklinde değerlendirilebilir.

Mimarlardan gelen teklife plan bütünlüğünde bakmak gerekiyor.

Taksim Meydanı’nda ağaçlandırma planları da yaptık.

Taksim’de şu andaki yayalaştırma alanlarında daha fazla yeşillendirme, ağaçlandırma olacak.

Burada yapılacak projeyi Taksim’de sergilemek, herkesin görüşüne açmak, insanlarımızın görüşlerini almak, görüşe göre değerlendirmeyi de düşünüyoruz.

Topçu Kışlası konusunu Sayın Başbakanımız net olarak ifade ettiler. “Biz bunu seçim gündemimizde halkımıza ilan etti. Halkımız da bundan dolayı bize oy verdi. Bizi destekledi.”

Topçu Kışlası’nın yapılmasını Sayın Başbakanımız yapılmasını kesinlikle arzu etmekte. Ama fonksiyon olarak, yapı olarak düşünülen bir tasarı, taslaktı. Henüz net bir proje olmadığı için… İhtiyaçları bildiği için Sayın Başbakan bir kaç mağaza, otel, rezidans… Ancak bunların tümünden kesin olarak vazgeçildi.

Taksim Platformu’ndakilerin çok rahatsız oldukları konu, “Birileri bizim adımıza görüşmeler yapıyor. Devlete bir takım dayatmalar ortaya koyuyorlar. Halkın değişik katmanlarından insanlar olarak bir aradayız. Marjinal grupları asla kabul etmiyoruz. Siyasileri zaten kabul etmiyoruz. Bir plan bütüncüllüğünde biz de katkı sunarız” diyorlar.

Hz. Mevlana’nın bir sözü vardır: “Bir neslin geleceğini bir önceki nesil hazırlar”

Buradaki insanların duyarlılığını ben şahsen gördüm. Projeleri daha fazla anlatmak, daha fazla duyurmak gerekliliğini, belki defalarca gündemde olacak şekilde açıklamak gerekli.

Otel, AVM, rezidans yapılmayacak, bir şehir müzesi olabilir.

Cemil Topuzlu’nun orada trafiği zaten yer altına aldık. Burada da benzer bir uygulama yapılabilir.

Sayın Başbakanımızın da ifade ettiği gibi, AVM’lerden gına geldi. Böyle AVM düşünülmüyor o nedenle…

Taksim Meydanı’nda ağaçlandırma düşünüyoruz. Sayın Başbakanımızla da görüştük, daha çok yeşil alan olmasında anlaştık.

Başbakanımız Topçu Kışlası’nın yapılmasını arzu ediyor ama tamamen otel, mağaza gibi projelerden vazgeçildi. Müze üzerinde duruluyor.

Geçen cumartesi düzenlediğim basın toplantısında ‘mesajı aldım’ demiştim. Bundan kastım, bana diyorlar ki, “Vapur seçerken bile anket yaptın, burada niye böyle yaptın”… Bu anlamda mesaj alındı dedim.

(Yol ver gidelim Taksim’i ezelim sloganı ile ilgili) Bu tip topluluklara provokatörler katılır. Tribünde de var. Taksim’de, ‘Hadi yürüyün Beşiktaş ‘a gidelim’ diyerek dolaşan kişiler olmuş.
Böyle sloganlar atılmasına şunu söyleyebilirim: Çok maksadını aşan ifadeler var. Başbakanımız için de ağır ifadeler kullanıldı.

Orada gıcır gıcır yeni otobüslerimiz yandı. Onları yine halk ödüyor. Kamu mallarına bir maliyet bu. Bunun çok daha medeni boyutta olmasını dilerim. Pankart açıp yürürsünüz ama insanlar sokağa çıkmaktan korkar hale geldi. Ama ben platformun benimle konuşmaya gelen üyelerine de söyledim. Bizim insanımız kindar değil. Bakın güneydoğu ne hale geldi. Bunun da insanlar arasında bir kin haline gelmeyeceğini düşünüyorum.

68 kuşağından farklı bu eylemler, bunlar 90’ların çocukları ve dünyaya daha açıklar, daha entegreler.

Ben İstanbul’umu bir saniye bile boş bırakmam. Yenikapı’da 600 bin metrekare alan yapıyoruz ağaçlandırma yapacağız.

Platformu dinledik notlarımızı aldık. Daha önce de konuşmuştuk. Ama zaten proje kesinleşmemişti, karışık bir durum vardı ve sonra da bu sıkıntılar yaşandı.